fbpx

Beweeg en voel je beter!

 

Boek een introductieles

Beweeg zoals je lichaam gebouwd is en
voel je weer sterk en veerkrachtig!

Bij Miesko Pilates geven we je niet zomaar een Pilates lesje, we geven je een holistische Pilatesles die je lichaam, hoofd en hart verbindt. En dat is nodig als je goed voor jezelf wilt zorgen.

Als je beweegt met je volle aandacht dan gaan dingen je opvallen. Spieren worden wakker en je voelt op gekke plekken spanningen. Hoe beter je kunt voelen, hoe beter je je lichaam kunt aansturen. Dat is de bodymind verbinding die zo belangrijk is als je iets in je lijf wilt verbeteren.

Pilates bij Miesko is een sport alternatief. Wij werken vanuit de Pilates methode maar benaderen deze op een meer mindful wijze.

Herken jij jezelf hierin?

  • Je hebt een stijve rug bij het wakker worden
  • Gevoel hebben dat je steeds wil rekken omdat je lijf zo stijf voelt
  • Incontinentie na heupoperaties of na bevallingen
  • Beurse of stekende pijn in je rug
  • Spanningsklachten in schouders en nek
  • Klikken in je heupen, knieën of enkels
  • Steeds terugkerende pijnen
  • Oppervlakkig ademhalen en opgejaagd gevoel
  • Je wilt aan je houding werken
  • Je bent op zoek naar een sportalternatief
  • Op een sportschool voel je je niet op je gemak

Zit je niet lekker in je vel of heb je (pijn)klachten en
wil je je weer sterker voelen? 

Een paar jaar geleden voelde je je helemaal fit en krachtig in het leven staan. Je kon doen wat je wilde, je sportte regelmatig, ging naar festivals, speelde met je kinderen en kon genieten van lange avondjes uit met vrienden. Totdat plotseling een vervelend pijntje niet meer weg ging. De eerste weken denk je dat het vanzelf overgaat, maar na een paar maanden realiseer je je dat dat niet het geval is.

Je merkt dat je vaker afspraken moet afzeggen omdat je lijf niet meewerkt. Je bent al bij de fysio geweest en die heeft je oefeningen gegeven. Als je thuis op je matje gaat liggen weet je niet meer waar je moet beginnen. Misschien staat het kopen van je matje ook nog steeds op je todo lijst. Ondertussen nemen de twijfels toe wat de oorzaak van je klachten is en voel je je soms moedeloos worden.

‘s Ochtends wakker worden met een stijf lijf is niet normaal (tenzij je 80 bent). Net als een sluimerende pijn de hele tijd voelen. Het is niet hoe ons lichaam gebouwd is, echt niet! Het is bizar hoe snel we ongemakken als normaal gaan zien. Maar pijn is niet normaal, je lichaam houdt niet van pijn en je hoofd al helemaal niet.

Stress en spanningsklachten lijken misschien een onderdeel van je leven maar ons systeem is niet gemaakt om constant stress te blijven voelen. Nu veel mensen thuiswerken horen we dit heel veel bij onze klanten. Je zit misschien wel aan een onhandige keukentafel te werken op een te lage stoel. Of onder het stapelbed van je kind eindeloos te zoomen.

Wij zien elke dag mensen die hun uiterste best doen om van klachten af te komen, maar toch lukt het niet. En dat is lullig want aan je wilskracht ligt het niet.

INTRODUCTIELESSEN

MEER INFORMATIE

ONLINE TRAININGEN

MEER INFORMATIE

HET ROOSTER

MEER INFORMATIE

STOP met doen wat je doet en START met
het herprogrammeren van je lijf!

Je gaat op een aandachtige manier je lijf in beweging brengen. Eerst langzaam en met precisie voor details waardoor je beter kunt gaan voelen wat je lichaam nodig heeft. Langzaam oefeningen doen betekent niet dat het makkelijk of saai is. Integendeel, door de details wordt een simpele oefening heel intens.

Hou je niet van de sportschool maar wil je wel je spieren sterker maken, stretchen, je houding verbeteren en dat allemaal zonder zweverig gedoe? Kom dan nu in beweging en start vandaag nog!

Blijf niet langer liggen op de bank met je rugpijn! Focus op het sterk maken van je lichaam van binnenuit!

 

BEKIJK AL ONZE LESSEN

Pijnvrij Thuiswerken

Iedere dag fit thuis aan het werk? Doe mee met deze 3-weekse online training Restorative Pilates!

Over een paar maanden denk je misschien: had ik maar beter op mijn houding gelet. Beter om daar nu meteen dus mee te beginnen!

De Restorative Pilates oefeningen gaan langzamer dan gewone Pilates maar zijn niet minder intensief. In de Restorativelessen gaat het erom je lichaam puur te leren bewegen, zonder choreografie of ‘vorm’ zoals in gewone Pilateslessen gebeurt. De oefeningen houden we vaak langer aan zodat je echt kunt voelen wat de bedoeling is en je je lichaam kunt aansturen op verbetering.

 

IK WIL PIJNVRIJ THUISWERKEN

Wat onze klanten zeggen

‘’Op aanraden van mijn arts ben ik, na een flinke val, begonnen met Pilates. Ik kampte destijd ook nog met een hernia en reuma. ‘’Marlies neemt meer tijd om je door bepaalde oefeningen heen te praten. Haar lessen zijn secuur en uitgestippeld tot op de millimeter.’’ De lessen bij Miesko Pilates hebben verlichting gegeven aan al mijn klachten.''
Pearl
‘Ik ben gestart met Pilates vanwege elleboog, schouder en nekklachten. Verschillende docenten bij Miesko Pilates hebben mij daar geholpen, waar de fysio geen oplossing meer zag. De lessen van Marlies zijn persoonsgericht, prettig en zorgen voor rust. Nu kan ik weer pijnvrij tennissen!’’
Trudy
‘’ Ik ben gestart met Pilates omdat ik iets goeds wilde doen voor mijn lijf. Er heerst een hoog deskundigheidsniveau dat ik nog niet eerder zo heb ervaren. De lessen zijn diepgaand, prettig en zeer professioneel. Eindelijk doe ik iets goeds voor mijn lijf!’’
Jantien

STOP met doen wat je doet en START met het herprogrammeren van je lijf! Focus op het sterk maken van je lichaam van binnenuit!

De laatste blogs

Hoe Pilates ervoor gezorgd heeft dat Trudy weer pijnloos kan tennissen

Een gezond lijf maakt de hele dag buigingen, strekkingen en rotaties. Denk aan je fiets op slot zetten, de vaatwasser uitruimen en je sokken aantrekken. Deze draaiende bewegingen zijn echter ook vaak het moment waarop spit of een hernia in je rug schiet. Moeten we roterende bewegingen dan vermijden? Nee! Sterker nog, je moet meer rotatie oefeningen doen als je rugpijn hebt.

Read More

De 4 voordelen van reformer training waar wij in geloven

Een gezond lijf maakt de hele dag buigingen, strekkingen en rotaties. Denk aan je fiets op slot zetten, de vaatwasser uitruimen en je sokken aantrekken. Deze draaiende bewegingen zijn echter ook vaak het moment waarop spit of een hernia in je rug schiet. Moeten we roterende bewegingen dan vermijden? Nee! Sterker nog, je moet meer rotatie oefeningen doen als je rugpijn hebt.

Read More

Lees hoe Hannah haar hoofdpijn de baas werd door pilates. En welke oefeningen daar zeker niet bij mogen ontbreken!

Een gezond lijf maakt de hele dag buigingen, strekkingen en rotaties. Denk aan je fiets op slot zetten, de vaatwasser uitruimen en je sokken aantrekken. Deze draaiende bewegingen zijn echter ook vaak het moment waarop spit of een hernia in je rug schiet. Moeten we roterende bewegingen dan vermijden? Nee! Sterker nog, je moet meer rotatie oefeningen doen als je rugpijn hebt.

Read More

BEKIJK AL ONZE BLOGS

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google